Tuesday, October 20, 2009

سر مقاله

ابتدا مي توانم توصيه كنم شما تك تك خوانندگان را رجوع كردن به سايت پارلمان نيوز يا هر منبع موثقي كه مي شناسيد؛ جهت تهيه ي نسحه اي از قانون به شدت اساسي جمهوري اسلامي ايران (!) و مطالعه ي آن كه دو ساعتي وقت از شما خواهد دزديد. بد معامله اي نيست؛ هست؟
1. نان؛ پنجاه درصد گران شد! = مهمترين و اساسي ترين جزء زندگي خوانواده ي ايراني پنجاه درصد گران شد. تعرفه ي برق چهارصد درصد افزايش يافت. جايي خواندم برق دومين كالاي اساسي سبد خانوار ايراني ست.
سوال: پيدا كنيد تاثير تورم بر پرتقال فروش را.
سپاه پاسداران سهام شركت ملي؛ (دقت شود؛) ملي مخابرات ايران را خريد.
سوال: آيا سپاه پاسداران انگيزه ي اقتصادي دارد؟ اگر نه؛ انگيزه ي سياسي و امنيتي داراد؟ اگر نه ديوانه است و پولش را دور مي ريزد؟
سوال ديگر: اصل صد و چهل و چهار قانون اساسي كه سالها سر تبيين و تنوير و تعيينش دعوا و كشمكش؛ در همين مجمع تشخيص مصلحت نظام (!) خودمان بود؛ يعني همين؟
لازم به ذكر است كه فعلا كليات طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه ها و (آمريكايي كردن اقتصاد ايران و همزمان شكستن كمر آمريكا و حذف اسرائيل از نقشه ي دنيا و غيره) به تصويب مجلس رسيده است.
كارشناسان اقتصادي حامي دولت از شكوفايي اقتصادي و كارشناسان اقتصادي غير حامي دولت از ركود و ورشكستگي اقتصاد ايران و تورم سه رقمي صحبت مي كنند.
سوال: سوالي نيست برادر. همه چيز واضح است.
ايران خودرو؛ بزرگترين توليد كننده ي اتوموبيل در خاورميانه در آستانه ي ورشكستگي است. فاميل رئيس دولت به مديريت عامل ايران خوردو منصوب مي شود.
سوال: براي جواب زير سوال بسازيد
جواب: ايرانخودرو ورشكست شد

2. ايران پيشنهاد آژانس بين المللي انرژي اتمي را در خصوص غني سازي اورانيوم در كشوري غير ايران و مورد توافق دو طرف پذيزفت.
سوال: در اين مدت هشت؛ نه سال؛ بعد تمامي تحريم هاي اقتصادي و سياسي و قطعنامه هاي چهار گانه و يحتمل پنج گانه و انزواي سياسي بي سابقه و همه و همه كه به بهانه ي دفاع از غرور ملي و عزم ايراني و چه و چه و چه بود؛ و نبود؛ اين كوتاه آمدن براي چه بود و آن كوتاه نيامدن براي چه؟
جواب:
الف. آن كوتاه نيامدن هم به شما ربطي ندارد؛ اين كوتاه آمدن هم همينطور
ب. آن كوتاه نيامدن نتيجه ي سياست هاي وطن فروشانه ي خاتمي بود و اين كوتاه آمدن نتيجه ي شجاعت و ميهن پرستي احمدي تژاد
پ. دو گرم مغز هم انصافا چيز خوبي ست

3. صدر اعظم آلمان؛ نخست وزير انگلستان؛ رئيس جمهور آمريكا؛ نخست وزير ايتاليا؛ و ... حكومت ايران را محكوم به نقض حقوق بشر مي كنند. نخست وزير روسيه پيشنهاد دوستي و مذاكره ي ايران و اسرائيل را مي دهد. (خاك و چوك)
واكنش برخي از شما: مرگ بر استكبار... مرگ بر اسرائيل... مرگ بر آمريكا... مرگ بر انگليس... مرگ بر جرمني(براي رعايت كردن وزن و قافيه و اينا) ... مرگ بر روس... اوه اوه اوه... درود بر روسيه؛ ولي كماكان مرگ بر اسرائيل.
جواب من به جواب آن برخي هاي بالا: باشد؛ قبول. ولي يك سوال: مي توان با بد انگاشتن و ناديده گرفتن نيمي از قدرت برتر اقتصادي؛ سياسي و نظامي دنياي امروز و چيزي در حدود يك دهم انسان هاي كره ي زمين به سوي پيشرفت و بي نيازي حركت كرد؟ آيا "اينتل" صهيونيست و "اِي اِم دي" امپرياليست را مي توان تحريم كرد؟
سوال: واقعا در كشوري كه از ريزپردازنده استفاده نمي كند؛ مي توان زندگي مترقي داشت؟
جواب همان برخي ها: بله كه مي شه؛ خوب هم مي شه...

حرف دل:
خيلي مشتاقم جواب هايي اميدوار كننده و خوشبينانه براي سوالهايم بيابم. در همين راستا درس و مشق و كار و زندگي را به امان خدا ول كرده ام و به تفكر مشغول شده ام. غافل از اينكه هر لحظه تفكرم مساوي با رنگ پريده تر شدن سوي اميد و افزايش تشويشات و درد هايم به طرز شديد و سستي و رخوت ناشي از غفلت اطرافيانم در ابعاد حديد است.

به اميد روزي كه "انسان" ارزش شود

1 comment: