در این مجال به مبحث پر طرفدار و پر مخاطب ارزشیون و طبقه بندی آنها می پردازیم. شایان ذکر است که واژه ی ارزشی، شامل طیفی از اقشار جامعه می شود که دارای یک سری ویژگی های ظاهری، اخلاقی و رفتاری می شود
1. برادر ارزشی نوع یک (بی آزار و در حد گوگولی)
خصوصیات ظاهری: اندام به شدت لاغر، نحیف، گونه های برجسته، ریش های نا مرتب و به شدت سیاه، مو های شانه کرده و روی پیشانی ریخته، پیراهن سفید روی شلوار (در این موارد پیراهن راه راه قرتی بازی تلقی می شود) شلوار پارچه ای مشکی، (شلوار طوسی از مصادیق مدرنیته و فشن محسوب می شود) کفش مشکی، بعضا پشت خوابیده (جهت سهولت در تعجیل در صفوف نماز)
ویژگی های اخلاقی: مامان، گوگول، بی آزار، دست و پا چلفتی، بی عرضه، بی جنم، بی عرضه
خصوصیات رفتاری: به کار بردن مکرر کلمات "خواهر"، "برادر". داشتن یک فقره شانه ی پلاستیکی در جیب سمت راست پیراهن، و یک شیشه محتوی گلاب، در جیب کیف یا شلوار. علاقمند به شجریان( شهرام ناظری نوعی کلاس محسوب می شود)، اجنتاب از هر گونه معاشرت با جنس مخالف، گفتن ذکر و ورد زیر لب در تقریبا تمامی ساعات شبانه روز
شغل های معمول: شاگرد فرش فروشی، شاگرد بزازی، شاگرد لبنیاتی، شاگرد سلمونی، شاگرد قالیشئیی، شاگرد مکانیک، و شاگرد یک سری شغل های دیگر
موارد استفاده: نمایش دادن برای اثبات مظلومیت مسلمانان، نماز های جمعه، راهپیمایی های روز قدس، بیست و دوم بهمن وغیره
2. برادر ارزشی نوع دو (تحصیلکرده و دانشگاهی)
خصوصیات ضاهری: کمابیش مشابه گونه ی نخست بوده، با چشمانی هیز و ور قلمبیده برای دید زدن در دانشگاه، زیر چشمان پف کرده، ریش های بعضا مرتب و خوشگل حتی، انواع پیراهن در رنگ های مختلف (غیر از چهار خانه) روی شلوار، کفش چرمی چینی مشکی، پا های پرانتزی. نیمی معطر به بوی گلاب داده و نیمی به بوی شدید عرق.
خصوصیات اخلاقی: هیز، بد دهن (در میان پسر ها) و به شدت با ادب (در میان کجع مختلط)، کمی تا قسمتی عقده ای ناشی از سرکوب شدن میل جنسی، حیران و متحیر در احوال روزگار، امیدوار به ارشاد خلق از طریق ظهور امام زمان، و البته اکثرا درسخوان
ویژگی های رفتاری: سر پایین و یا رو به دیوار هنگام صحبت با دختران، نگاه مستقیم به دختران از پشت و ریز کردن گه گاه چشم در جهت دقت بیشتر، ماهر در انجام حرکات فوتبالی، اکثرا دارای تیک های متفاوت عصبی اعم از چشمک، لب گزیدن، ناخن جویدن و غیره.
شغل های معمول: دانشجوی دانشگاه سراسری، دانشجوی دانشگاه آزاد، دانشجوی پیام نور، شاگرد صحافی
موارد استفاده: علاوه بر موارد نوع یک، به وفور در بسیج دانشجویی کاربرد دارند، توصیه های (کاملا) دوستانه به خواهران در خورد حجابشان، سفارش کردن دانشجویان منحرف به حراست دانشگاه جهت ارشاد و راهنمایی(!؟) که اغلب به تعلیق و اخراج منتهی می شود و البته موارد مشابه
3. برادر ارزشی نوع سوم (به اصطلاح، عرزشی)
خصوصیات ضاهری: وزن بالای صد و بیست کیلو، شکم ور قلمبیده، لبروان پر پشت، ریش مشکی پر پشت و نا مرتب، بوی شدید تعفن و عرق، پیراهن سفید ساده یا راه راه روی شلوار مشکی، چفیه به دوش (جهت پاک کردن همزمان دهان عرق و دماغ)، مجهز به سلاح سرد از قیبل چاقو، پنجه بکس، باتوم و گاز های نشاط (اشک) آور
خصوصیات اخلاقی: تند، خشن، ناراحت، ناراضی، خود بر تر بین
ویژگی های رفتاری: دغلی، دزدی، حقه بازی، مال مردم خواری، زنا کاری، بی ناموسی، بی غیرتی، بی همه چیزی
شغل های معمول: قصاب، بقال، حجره دار (در بهترین حالات)، مفت خور، جاکش (در بعضی حالات)، دارای پست های مهم دولتی از مدیر گرفته تا وزیر (در اکثر حالات)
موارد استفاده: توجیه و ارشاد جوان های منحرف با مشت و لگد و گاز، آرام کردن شورش های خیابانی با کشتار، اصلاح کردن زندانیان و خلافکاران از راه تجاوز فیزیکی به آنان و غیره و امثالهم،
1. برادر ارزشی نوع یک (بی آزار و در حد گوگولی)
خصوصیات ظاهری: اندام به شدت لاغر، نحیف، گونه های برجسته، ریش های نا مرتب و به شدت سیاه، مو های شانه کرده و روی پیشانی ریخته، پیراهن سفید روی شلوار (در این موارد پیراهن راه راه قرتی بازی تلقی می شود) شلوار پارچه ای مشکی، (شلوار طوسی از مصادیق مدرنیته و فشن محسوب می شود) کفش مشکی، بعضا پشت خوابیده (جهت سهولت در تعجیل در صفوف نماز)
ویژگی های اخلاقی: مامان، گوگول، بی آزار، دست و پا چلفتی، بی عرضه، بی جنم، بی عرضه
خصوصیات رفتاری: به کار بردن مکرر کلمات "خواهر"، "برادر". داشتن یک فقره شانه ی پلاستیکی در جیب سمت راست پیراهن، و یک شیشه محتوی گلاب، در جیب کیف یا شلوار. علاقمند به شجریان( شهرام ناظری نوعی کلاس محسوب می شود)، اجنتاب از هر گونه معاشرت با جنس مخالف، گفتن ذکر و ورد زیر لب در تقریبا تمامی ساعات شبانه روز
شغل های معمول: شاگرد فرش فروشی، شاگرد بزازی، شاگرد لبنیاتی، شاگرد سلمونی، شاگرد قالیشئیی، شاگرد مکانیک، و شاگرد یک سری شغل های دیگر
موارد استفاده: نمایش دادن برای اثبات مظلومیت مسلمانان، نماز های جمعه، راهپیمایی های روز قدس، بیست و دوم بهمن وغیره
2. برادر ارزشی نوع دو (تحصیلکرده و دانشگاهی)
خصوصیات ضاهری: کمابیش مشابه گونه ی نخست بوده، با چشمانی هیز و ور قلمبیده برای دید زدن در دانشگاه، زیر چشمان پف کرده، ریش های بعضا مرتب و خوشگل حتی، انواع پیراهن در رنگ های مختلف (غیر از چهار خانه) روی شلوار، کفش چرمی چینی مشکی، پا های پرانتزی. نیمی معطر به بوی گلاب داده و نیمی به بوی شدید عرق.
خصوصیات اخلاقی: هیز، بد دهن (در میان پسر ها) و به شدت با ادب (در میان کجع مختلط)، کمی تا قسمتی عقده ای ناشی از سرکوب شدن میل جنسی، حیران و متحیر در احوال روزگار، امیدوار به ارشاد خلق از طریق ظهور امام زمان، و البته اکثرا درسخوان
ویژگی های رفتاری: سر پایین و یا رو به دیوار هنگام صحبت با دختران، نگاه مستقیم به دختران از پشت و ریز کردن گه گاه چشم در جهت دقت بیشتر، ماهر در انجام حرکات فوتبالی، اکثرا دارای تیک های متفاوت عصبی اعم از چشمک، لب گزیدن، ناخن جویدن و غیره.
شغل های معمول: دانشجوی دانشگاه سراسری، دانشجوی دانشگاه آزاد، دانشجوی پیام نور، شاگرد صحافی
موارد استفاده: علاوه بر موارد نوع یک، به وفور در بسیج دانشجویی کاربرد دارند، توصیه های (کاملا) دوستانه به خواهران در خورد حجابشان، سفارش کردن دانشجویان منحرف به حراست دانشگاه جهت ارشاد و راهنمایی(!؟) که اغلب به تعلیق و اخراج منتهی می شود و البته موارد مشابه
3. برادر ارزشی نوع سوم (به اصطلاح، عرزشی)
خصوصیات ضاهری: وزن بالای صد و بیست کیلو، شکم ور قلمبیده، لبروان پر پشت، ریش مشکی پر پشت و نا مرتب، بوی شدید تعفن و عرق، پیراهن سفید ساده یا راه راه روی شلوار مشکی، چفیه به دوش (جهت پاک کردن همزمان دهان عرق و دماغ)، مجهز به سلاح سرد از قیبل چاقو، پنجه بکس، باتوم و گاز های نشاط (اشک) آور
خصوصیات اخلاقی: تند، خشن، ناراحت، ناراضی، خود بر تر بین
ویژگی های رفتاری: دغلی، دزدی، حقه بازی، مال مردم خواری، زنا کاری، بی ناموسی، بی غیرتی، بی همه چیزی
شغل های معمول: قصاب، بقال، حجره دار (در بهترین حالات)، مفت خور، جاکش (در بعضی حالات)، دارای پست های مهم دولتی از مدیر گرفته تا وزیر (در اکثر حالات)
موارد استفاده: توجیه و ارشاد جوان های منحرف با مشت و لگد و گاز، آرام کردن شورش های خیابانی با کشتار، اصلاح کردن زندانیان و خلافکاران از راه تجاوز فیزیکی به آنان و غیره و امثالهم،
No comments:
Post a Comment